Endometrioza – zalecana forma aktywności fizycznej wg medycyny chińskiej

Wiesz już, jak endometriozę charakteryzuje medycyna chińska.
Za jej przyczynę uważa ZASTOJE KRWI, NADMIERNĄ EKSPLOATACJĘ ORGANIZMU, NIEWŁAŚCIWĄ DIETĘ (bogatą w produkty śluzotwórcze i wychładzające) oraz CZĘSTE I DŁUGOTRWAŁE ZAMARTWIANIE SIĘ czy poczucie FRUSTRACJI.

Jak powinny ćwiczyć kobiety z endometriozą:

1️⃣ Zaprzyjaźnij się z ćwiczeniami typu cardio (spacer, rower, slow jogging, rolki, basen, orbitrek, ergometr wioślarski, zajęcia taneczne); 30-45 minut wystarczy – pamiętaj, żeby nie eksploatować nadmiernie organizmu (w końcu to także jedna z przyczyn nadmiernego narastania endometrium)
– zmniejszą one zastoje w organizmie i spowodują swobodny przepływ krwi

2️⃣ Wprowadź do swojej codziennej rutyny ćwiczenia WYCISZAJĄCE HORMONY STRESU i odprężające organizm
– już 10 min porannego/wieczornego rozciągania, jogi czy ćwiczeń oddechowych każdego dnia sprawi, że Twoje ciało uspokoi się i zrelaksuje, nagromadzona frustracja i złość odpuszczą, a dzięki temu energia w organizmie będzie płynąć swobodnie i nie będzie powodowała zastojów ☺️

Takie treningi prowadzę raz w tygodniu na moim fanpage’u. Zawsze we wtorki o 19:00.
Taki trening trwa pół godziny, a sprawia, że czujesz się po nim, jak nowonarodzona💙

Co z intensywnymi treningami?
To zależy.
Jedną z przyczyn endometriozy jest nadmierna eksploatacja organizmu. Jeżeli dopuszczasz możliwość, że możesz być przemęczona/ przepracowana – lepiej odpuść. Daj sobie miesiąc oddechu na zebranie sił, po czym wróć do ulubionych treningów. Ale najpierw, niech ciało poczuje się bezpiecznie i nagromadzi energię.

A Ty, dbasz o wyciszanie organizmu?

Polub mnie na Facebooku

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.